Jeżeli, inbound marketing miałby być przyszłością marketingu w internecie,warto powiedzieć kilka słów o efektywnym kreowaniu kampanii reklamowych, bazujących na tej metodzie. Jest ono, niewątpliwie, ściśle związane z takim czynnikiem, jak generowanie dobrych statystyk strony, które – oprócz klasycznego pozycjonowania – powinno koncentrować się na dbaniu o unikalny wygląd serwisu. Ale, jak wiadomo, nie ocenia się książki po okładce, więc twórcy danej witryny muszą, jednocześnie, wystrzegać się w zawartości błędów merytorycznych i tych, wynikających z niedbałej postawy administratorów i redaktorów. Dla, nawet powierzchownie obeznanych z tajnikami marketingu w internecie, związki inbound marketingiem z content marketingiem, czyli marketingiem treści, wydają się być prymarne. Treść w tych obydwu formach marketingu w internecie jest szczególnie ważna – to, co publikowane, ma być informacją poszukiwana przez przyszłego klienta, wartościową i użyteczną. Treść ta nie ogranicza się jednak tylko do słowa- sięga również po inne, interesujące użytkowników, materiały, jak choćby filmy wideo, podcasty, screeny, czy wywiady ze specjalistami/ artystami, które może być godnym uwagi źródłem informacji. Niezaprzeczalne są też związki inboud i content marketingu z viral marketingiem, a więc zespołem praktyk mającym za zadanie podnoszenie świadomości o marce za sprawą licznych rekomendacji i wielokanałowego informowania znajomych o produkcie i jego zaletach. Pomocne w ich zdobywaniu są blogi, fora internetowe oraz platformy społecznościowe, jak Facebook.

Marketing w internecie to także dążenie do jak najbardziej precyzyjnego sposobu mierzenia efektywności podejmowanych działań promocyjnych

Marketing w internecie to także dążenie do jak najbardziej precyzyjnego sposobu mierzenia efektywności podejmowanych działań promocyjnych

Drugim istotnym faktorem w omawianej metody prowadzenia marketingu w internecie, jest zatrzymanie konsumenta przy marce, a więc wypracowanie u niego postawy lojalnościowej. Do osiągnięcia takiego stanu przyczyni się, z pewnością, regularne prezentowanie na firmowej stronie WWW contentu o charakterze interaktywnym, a także przemyślane konstruowanie samych ofert tak, aby kładły nacisk na profity, jakie może mieć z zakupu potencjalny klient. Zagęszczenie konwersji i zdobycie klienta na dłużej zależy również od sprawnego operowania wartością dodatnią przy opisie tak samego przedsiębiorstwa, jak i sprzedawanych przez nie produktów. Marketing w internecie wspiera się także na wyrazistym, prostym i funkcjonalnym wezwaniu do działania (ang. call to action), wyrażającym się zwykle we wskazaniu internaucie, krok po kroku, jak ma postępować, na stronie docelowej (tzw. stronie lądowania od ang. landing page), aby zdobyć dalsze informacje o produkcie lub go zakupić. Najczęściej, jest to informacja tekstowa lub przycisk graficzny „kliknij”, „przejdź dalej”, „wypełnij”, „zakończ”.

Marketing w internecie to także dążenie do jak najbardziej precyzyjnego sposobu mierzenia efektywności podejmowanych działań promocyjnych. Aby reklama w sieci tworzenie i prowadzenie strony, akcje w serwisach społecznościowych i inne próby pozyskania klienta w sieci dały dobry rezultat, trzeba zadać sobie kluczowe pytanie, na których działaniach należy się skupic, jakie wyeliminować, aby kanały internetowe były odpowiednio wykorzystane, a zamieszczana w nich reklama przynosiła zysk. Refleksji tej, powinno towarzyszyć nastawienie na wygenerowanie jak największego zwrotu z inwestycji w reklamę (tzw. ROI). Badać trzeba nie tylko natężenie wyświetlania i otwierania reklamy, ale też fakt, które reklamy oddziaływają najsilniej na konsumenta. Wiedzy tej dostarczy reklamodawcy monitoring konwersji, czyli ruchów na stronie docelowej, zawierającej reklamę. Do monitorowania postępów na stronie użyć mona narzędzi dedykowanych takim procesom (np. Google Analytics).