Podsumowując, głównymi technikami, stosowanymi w ramach inbound marketingu, są: promocja na platformach mediów społecznościowych (takich, jak YouTube, Facebook, LinkedIn, Twitter), prowadzenie bloga branżowego, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO), a także content marketing, czyli tworzenie i rozpowszechnianie w internecie przydatnych użytkownikom treści (artykuły, ebooki i inne). Marketingowcy, uprawiający tę formę marketingu w internecie, zakładają, że publikowanie wartościowych, zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek, treści, a następnie, rozpowszechnianie ich za pomocą takich kanałów marketingowych jak blogi branżowe, czy portale społecznościowe, umożliwia przyciągnięcie bardziej sprecyzowanej grupy docelowych odbiorców, zbudowanie z nimi trwałej relacji (tzw. strategia dojrzewania leadów), a w rezultacie, zwiększenie sprzedaży.

Zdaniem Briana Halligana, który rozpowszechnił inbound marketing, swoistej reformie poddać należałoby przekonanie, że klienta najskuteczniej zdobyć można drogą wyszukiwania go i przekonywania do swojej oferty. W jego opinii, przyszłość leży w postępowaniu promocyjnym, za sprawą którego potencjalny klient sam dotrze do marki. Wiąże się z tym przewartościowanie postawy marketingowca, zdeterminowanego, aby szybko finalizować liczna sprzedaż, a nastawić go na budowanie pozytywnego wizerunku marki i zaciekawianie konsumenta działalnością firmy. Warto dodać na koniec, że prezentowana technika marketingu w internecie stanowi inicjatywę o sporym potencjale, zapewne dlatego, konferencje i spotkania branżowe, dedykowane inbound marketingowi, spotykają się z niemałą frekwencją (Konferencja Inbound Marketing w Bostonie zgromadziła w 2011 roku 1000 osób z branży marketingu w internecie, zaś w 2012- słuchaczy było już niemal 3000).